اهمیت کتابخانه در مدرسه، ایجاد شادی ونشاط و روح بخشی

منبع:http://www.farzandportal.ir/

هر مدرسه باید یک کتابخانه داشـته باشد تا دانش آموزان بتوانند با مراجعه به آن فرصت دریافت و مطالعۀ کتاب های سودمند و سازنده را بدست آورند و مسئولیت ادارۀ کـتابخانه، به عهده مـربی امور تربیتی است محل کتابخانه نیز باید مناسب و تمیز باشد و دارای کـتابهای مـتنوع و آموزنده باشد.

زیرا کتاب غذای روح است و مربی برای رشد فکری دانش آموز و باز کردن درهای شناخت بـه روی او بـاید عـادت مطالعه و روش صحیح آنرا در بین دانش آموزان رواج دهد و حتی اگر مربی همین یک هـنر را داشـته بـاشد کار بزرگی را انجام داده است زیرا خوی مطالعه از شریف ترین منش هاس انسانی است و صاحب آن در زنـدگی دچـار درمـاندگی نمی شود و با برخورداری از قوۀ تمیز و تشخیص موانع را از سر راه خود و دیگران برمی دارد مربی باید تـا حـدودی با فنون کتابداری آشنا بوده و شم کتاب شناسی را دارا باشد و مراقبت کند تا مبادا غـذای مـسمومی روح لطیف نوجوان را آلوده سازد .

در روزگار ما کتاب بد و مخرب کم نیست و منحرفین فکری و سـیاسی و اجـتماعی برآنند تا از طریق انتشار کتب و نشریات فریبنده افراد را در مسیر اهداف و برنامه های حساب شـدۀ خـود سـوق دهند و مدارس را جولانگاهی برای این حرکت ضد تربیتی می پندارند لذا مربی باید با ظرافت ناظر بـر سـیر مطالعاتی دانش آموزان باشد و از نفوذ کتاب های مضر در مدرسه ممانعت به عمل آورد در عین حـال مـربی نـباید به صورت یکنواخت خواندن کتاب های خاصی را به آنان تحمیل نماید و بهتر است برای ایجاد انگیزه مـطالعه در دانـش آموزان بـه آن هاdی که بیشتر با کتاب و کتابخانه سر و کار داشته اند جوایزی اعطا کـند و بـا برگزاری مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی و قصه پردازی در بین آنان رقابت سالم ایجاد کرده و در کشف و تقویت ذوق ادبی افراد و مـستعد اقـدام کند.

کتابی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد باید متناسب با جنس و شـرایط سـنی و موقعیت فرهنگی و اقلیمی وی باشد و هماهنگی در این امـور بـعهدهء مـربی است و بهتر است رومه ها و مجلات مناسب مـنجمله مـجلات سودمند رشد که توسط وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان در مقاطع مختلف منتشر می شود از طـریق کـتابخانه ی مدرسه در دسترس دانش آموزان قـرار گـیرد کتابخانه مـدرسه بـاید در تـمام ایام هفته در ساعات معینی باز بـاشد و دانـش آموزان نیز در اداره آن سهیم باشند .ساعات کار کتابخانه باید به اندازه ای بـاشد کـه دانش آموزان بتوانند از آن بهره های لازم را بگیرند و در عین حـال تداخلی با ساعات درس و آمـوزش آنـان نداشته باشد .

آموزان باشد و از نفوذ کتابهای مضر در مدرسه ممانعت بعمل آورد در عین حـال مـربی نـباید بصورت یکنواخت خواندن کتاب های خاصی را به آنان تحمیل نماید و بهتر است برای ایجاد انگیزه مـطالعه در دانـش آموزان بـه آن هایی که بیشتر با کتاب و کتابخانه سر و کار داشته اند جوایزی اعطا کـند و بـا برگزاری مسابقات کتابخوانی و خلاصه نویسی و قصه پردازی در بین آنان رقابت سالم ایجاد کرده و در کشف و تقویت ذوق ادبی افراد و مـستعد اقـدام کند.

کتابی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد باید متناسب با جنس و شـرایط سـنی و موقعیت فرهنگی و اقلیمی وی باشد و هماهنگی در این امـور به عهده ی مـربی است و بهتر است رومه ها و مجلات مناسب مـنجمله مـجلات سودمند رشد که توسط وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان در مقاطع مختلف منتشر می شود از طـریق کـتابخانه ی مدرسه در دسترس دانش آموزان قـرار گـیرد کتابخانه مـدرسه بـاید در تـمام ایام هفته در ساعات معینی باز بـاشد و دانـش آموزان نیز در اداره آن سهیم باشند . ساعات کار کتابخانه باید به اندازه ای بـاشد کـه دانش آموزان بتوانند از آن بهره های لازم را بگیرند و در عین حـال تداخلی با ساعات درس و آمـوزش آنـان نداشته باشد

.

معرفی کتاب برای شادی در مدرسه وزندگی......

شادی مدرسه.... مدرسه گرم ،... مدرسه امن....

کتابخانه ی مدرسه......شادی دوباره

اهمیت کتابخانه در مدرسه، ایجاد شادی ونشاط و روح بخشی

نشاط در مدرسه......

رنگ ها و ایجاد روحیه در مدرسه و دانش آموزان.......

چگونه مدرسه شاد ایجاد کنیم..

آموزان ,دانش ,کتابخانه ,کتاب ,های ,ایجاد ,دانش آموزان ,باشد و ,و بهتر ,در عین ,است و ,دانش آموزان بتوانند ,آموزان قـرار گـیرد ,دانش آموزان قـرار ,قـرار گـیرد کتابخانه

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

kahrobayfun فاخته سايت مشاوره کنکور هيوا صنف مترجمان استان کرمانشاه نت سنتور هایده پایان نامه و تحقیق های دانشگاهی ماركتينگ2000 کنکور سراسری 97 گوجه باغي frectalinhonar